Zobrazujeme akce z Vaší lokality: Ashburn, United States

Trh s kávou v Čechách a na Moravě
je pořád pestřejší

Při svých toulkách po kavárnách v Čechách a na Moravě si všímám jak se mění trh s kávou. Doby, kdy kavárny zdobily reklamní štíty čtyř, pěti výrobců – pražíren – známých z televizních reklam a celostránkových inzercí v časopisech pro ženy jsou dávno pryč. A to i přesto, že tyto silné značky umí vybavit vaši kavárnu od kávovaru, mlýnku až po pestrobarevné markýzy.

Kreativní kavárníci dávají čím dál víc přednost jednak malým, či větším, více či méně lokálním pražírnám, zajímavým kávovým směsím výběrové kávy s dohledatelným původem.

Ale nejen tyto místní pražírny mění trh s kávou u nás.

Jsou to i nové značky pražíren, které se zabydlují v našich kavárnách a o jejichž povědomí nerozhodují finance vložené do reklamy, ale pestrost a kvalita nabídky. Ale ruku v ruce s kvalitou kávy musí jít i schopnost značky nabídnout kvalitní kávovar a mlýnek a servis pro novou kavárnu. Ne každá kavárna si může dovolit zakoupit novou technologii pro přípravu kávy – ta kvalitní se pohybuje v jednotkách statisíců. Řešením může být zakoupení repasovaných kávovarů, ale to je trochu i loterie, která se nám může i pěkně prodražit.

Jsou situace, kde je třeba jít do kompromisů. Mít naprostou svobodu při výběru kávy - tedy investovatvelké finance do vlastního kávovaru. Tuto svobodu výběru kávy lze vyměnit za trpělivost a pečlivý výběr svého dodavatele kávy. Takového, který mi umí nabídnout kávu, která je kvalitní, která má svůj příběh a která zaujme Vaše zákazníky a zároveň Vám poskytne kvalitní kávovar a dokonalý servis.

Zdá se, že takovou schopnost výběru, ale i šťastnou ruku při hledání dodavatele kávy měl majitel kavárny Mlsný kocour v centru Znojma, kousek od hlavního náměstí. Značka kávy Montecelio není ta která na vás křičí z každého druhého nároží. Není asi mnoho těch, kteří ji budou znát, ale možná, že je to i záměr firmy – dát této kávě jistý punc exkluzivity.

Foto2  Foto1

Kavárna Mlsný kocour v centru Znojma Vám nabídne vlajkovou loď značky Montecelio  – kávu s velmi konzervativním jménem – Montecelio 1930. Je to směs vybraných zrn Arabica, pražených tradičním způsobem jako tenkrát poprvé v Buenos Aires v roce 1930.  Vychutnat si lze její přípravu i vizuálně, profesionální obsluha si náramně rozumí s neméně profesionálním kávovarem La Cimbali a oba společně Vám připraví neskutečně zajímavý šálek kávy, kde bude cítit čokoládový nádech s tóny přezrálých višní.

Foto4  Foto3

Chuť této kávy Vás přenese do třicátých let minulého století…, velmi těžko se popisuje.. Snad tak jak uvedl jeden z hostů kavárny: „..dokonalost této kávy spočívá v tom, že jí nic nechybí a nic jí nepřebývá.“ To je možná ta nejlepší pozvánka tuto kávu ochutnat. Profesionalita obsluhy zmíněné kavárny je i v tom, že ví jak dokonale a bezchybně kávu naservírovat, tak i v tom, že ví o značce Montecelio další informace, které mne zajímají. Mezi šleháním pěny na cappuccino mi popisuje další ze šarží kávy Montecelio.. ta, která je vhodná pro mléčné nápoje, …která je vhodná pro konzervativního českého návštěvníka kavárny, …které šarže kávy Montecelio osloví i zkušeného a výstředního znalce kávy.

Takže i tak lze být v kavárenství jiný,.. výjimečný – skvělá káva, třeba zrovna Montecelio. Profesionální kávovar – třeba zrovna onen kávovar La Cimbali, profesionální a milá obsluha.. Ale to nejdůležitější - atmosféru Vaší kavárny – Vám nedá žádná firma, žádný dodavatel kávy.  Ta bude už jen a jen ve Vaší režii.

 

Autor: Jaromír Masařík




Komentáře ke článku Přidej vlastní komentář k článku

Přečtěte
si také

Aktuální
zprávy

Jak na kavárny v Indii

Několik zkušeností a tipů o tom, jaké jsou kavárny v Indii, ve městech jako Nové Dillí, Rishikesh a Manali, se vždycky může hodit. Pro ty, co se do Indie chystají i pro ty, co se rádi dozví zajímavosti ze světa kávy v zahraničí.

Zobrazit článek
Sdílejte kávu s přáteli
Najdete nás na facebooku
Kávové listy na Facebooku